Blog 2 aan groep 4c - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu Blog 2 aan groep 4c - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu

Blog 2 aan groep 4c

Blijf op de hoogte en volg Mieke

10 November 2014 | Thailand, Bangkok

Aan de kinderen van groep 4c.

Leuk dat jullie weer nieuwe vragen hebben bedacht! Ik ga ze proberen allemaal te beantwoorden! Vandaag heb ik les gegeven aan Thaise kleuterklassen, dat was best spannend. De Thaise kinderen verstaan natuurlijk geen Nederlands en ook maar een klein beetje Engels.

Ik heb vorige week goed rond kunnen kijken op stage en weer wat vragen beantwoord.
Iris van de Hurk vroeg zich af wat voor cijfers ze hier hebben. Nou Iris, als je kijkt op de foto, zie je dat ze wel vier verschillende tekens en woorden hebben voor een getal! Best wel ingewikkeld dus! Als jullie het leuk vinden, kunnen jullie kijken of je kan zeggen hoe oud dat je bent in het Thais! Hieronder zie je de vertalingen:
• 0 = Sun
• 7 = Chet
• 8 = Paet
• 9 = Kao
• 10 = Sip

De vraag van Merel was of de kinderen ook gymles krijgen hier. Alle kinderen krijgen hier gymles. Niet zoals in Nederland in de gymzaal, maar eigenlijk altijd buiten, omdat het bijna altijd mooi weer is. Bij de foto’s zie je hoe een klas aan het gymen is. Ze zijn hier aan het lopen en springen. Sommige klassen krijgen hier op school ook zwemles!

Dat waren de vragen en antwoorden weer voor deze keer!
Tot de volgende keer, groetjes juffrouw Mieke