Blog aan groep 4c - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu Blog aan groep 4c - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu

Blog aan groep 4c

Blijf op de hoogte en volg Mieke

10 December 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal,

Dat is even geleden! Allemaal bezoek gehad van Sinterklaas? Ik heb gehoord dat hij op school was, leuk!! Helaas is Sinterklaas hier in Thailand niet langs geweest, maar op 5 december is wel de koning jarig hier in Thailand. Alles is dan geel en heel de stad is verlicht met lichtjes. Een soort koningsdag in Nederland, wij zijn dan allemaal in het oranje en hier is iedereen in het geel. Ook op school waren alle kinderen in het geel.
In de winkels is alles al in de kerstsfeer! Er staan enorme kerstbomen overal. Ze vieren hier dus wel kerst, maar omdat ze hier een ander geloof hebben, het boeddhisme, kennen ze niet het kerstverhaal van Jozef en Maria dat wij in Nederland wel kennen. Maar sommige hebben we een kerstboom en geven elkaar cadeautjes.

Jullie zijn ook benieuwd of ze hier met tablets werken. Die heb ik nog niet gezien hier. Sommige mensen hebben ze wel, maar niet voor alle kinderen in de klas zoals bij jullie! Jada vroeg of ze computer hebben, die hebben ze wel! Maar daar werken de kinderen in de klas niet mee. Die staan er voor de leerkrachten.
Milan, jij was benieuwd hoe de kinderen hier schrijven. Ik heb een foto toegevoegd waarop je kan zien hoe de kinderen hier schrijven in hun schrift.

Het is jullie opgevallen dat de school er niet arm uit ziet. Dat hebben jullie goed gezien, want de school waar ik stage loop is een van de betere scholen in Bangkok. Dat betekent dat ze dus gewoon tafels en stoelen hebben en in sommige klassen ook een beamer. De straat waar ik woon is wel eens stuk armer. Die mensen wonen in soort hutjes die staan op palen in het water. Daar zal ik ook nog wat foto’s van bij voegen.

Ferdy was heel erg benieuwd of er hier ook vulkanen zijn. Nu moet ik zeggen dat ik nog geen vulkanen ben tegen gekomen, maar ik heb wel hele mooie watervallen gezien! Samen met Claire wilde we daarin wel zwemmen, maar toen we het water inliepen kwamen er allemaal visjes op ons af die aan onze voeten knabbelden! Heel erg gek gevoel! Daar zijn we maar snel uit het water gegaan, dat vonden we maar niks.

Dan heb ik nog een antwoord op de vraag van Feyo en Presley die zich af vroegen hoe ze hier betalen. Ze betalen hier niet met euro’s, maar met baht. 1 euro is 40 baht. Dat is heel ingewikkeld met betalen!

De tijd gaat hier super snel voorbij, na de kerstvakantie kom ik alweer bijna terug naar Nederland! Dan kom ik snel weer langs bij jullie in de klas!

Tot de volgende keer weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 7335

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 19 Januari 2015

Stage Thailand

Landen bezocht: