Blog aan groep 4C! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu Blog aan groep 4C! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu

Blog aan groep 4C!

Blijf op de hoogte en volg Mieke

01 November 2014 | Thailand, Bangkok

Aan de kinderen van groep 4c.

Wat leuk dat jullie dit blog lezen! Vorige week maandag ben ik aangekomen in Bangkok, ik heb jullie laten zien dat dat helemaal aan de andere kant van de wereld is. Omdat het zo ver weg is, is het hier zes uur later dan in Nederland. Dat is heel erg gek! Ik heb eerst een weekje vakantie gehad en vandaag (maandag) ga ik kijken hoe het op de Thaise school gaat.
Tijdens mijn weekje vakantie heb ik al een paar vragen voor jullie kunnen beantwoorden!

De eerste vraag die ik ga beantwoorden is de vraag van Pepijn en Yente. Jullie vroegen je af wat ze hier eten. Nou, ze eten hier eigenlijk van alles! Heel veel dingen kennen wij in Nederland ook. Rijst wordt heel veel gegeten, kip, groente, fruit, vis en nog veel meer. Het eten is hier wel iets pittiger dan in Nederland. Zo pittig dat het lijkt alsof je mond ervan in brand staat! Op de foto zie je kraampjes met eten erop. Heel veel mensen kopen hier hun eten op straat. Er zijn ook normale restaurants waar je kan eten. Ze hebben hier zelfs de Mc Donalds!

De vraag van Rick was: Hoe eten de mensen? Doen ze dat net als ons met bestek of anders?
De mensen die hier van straat het eten kopen eten het vaak met hun handen op, of ze krijgen er stokjes bij. Als je in een restaurant gaat eten, eet je eigenlijk gewoon met bestek zoals in Nederland, of met stokjes. Met stokjes eten is best lastig. Probeer maar eens rijst met stokjes te eten!

Dat waren de antwoorden voor deze keer. Het volgende blog zal ik er weer een paar beantwoorden! Als jullie nog meer vragen hebben, mag je ze hieronder samen met de juffrouw stellen, dan zal ik kijken of ik het antwoord kan vinden!

Groetjes en tot de volgende keer!

  • 05 November 2014 - 14:12

    Ellie Van Geene:

    Wij vonden het heel leuk om van je te horen en zijn benieuwd naar hoe het op school is.
    Milan vaagt zich af of de mensen daar ook manden en kruiken op hun hoofd dragen.
    Jada wil graag weten of er ook bloemen groeien in de tuinen.
    Preley vraagt zich af of de kinderen daar ook gamen.
    En Dylan wil graag weten hoe het schoolgebouw eruit ziet.
    We gaan volgende week weer kijken.


    Groetjes 4c

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 7334

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 19 Januari 2015

Stage Thailand

Landen bezocht: