Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu

Aankomst Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Wauw, we zijn er.... Bangkok!

Voordat ik naar Thailand ging, had ik al veel verhalen gehoord van mensen die er al eerder zijn geweest. Maar hoe iedereen het ook beschrijft en hoe ik het in deze weken zelf ook ga beschrijven, het zal nooit hetzelfde zijn als wat je hier allemaal ziet, voelt, ruikt en ervaart.
De reis is gelukkig ontzettend goed verlopen.

In de taxi naar ons appartement in Bangkok kwam eigenlijk het eerste indrukwekkende stuk van de reis. Ik heb zoveel verschillende dingen gezien,van mooie hoge gebouwen naar hutjes onder een brug, van nieuwbouw flats naar afgebrokkelde huizen en dan nog al dat afval op de weg en stoep waar de gaten in zitten.

Justin, de eigenaar van het appartement, kwam ons ophalen aan het begin van onze soi (de straat). Onze soi is een lang pad van betonnen blokken dat op het water ligt. De huizen liggen aan dat betonnen blok en staan op palen in het water. Ik zal er deze week foto’s van plaatsen om er een beeld bij te geven. Er zijn trouwens ontzettend veel dieren in onze soi……. De meeste van jullie weten dat ik dol ben op dieren! Ahum, dus ik ben een geluksvogel deze maanden! Honden, katten, konijnen, gecko’s, een slang.. een waterhagedis van 2 meter lang….. Die heb ik gelukkig nog niet gezien, dat komt vast nog wel!

Met Justin zijn we naar de Tesco geweest, een winkelcentrum, waar ze eigenlijk alles hebben. Een grote supermarkt met echt vanalles, net zoals in Frankrijk, verschillende restaurantjes, kleding winkels, telefoonwinkels, drogisterij etc. Daar hebben we wat gegeten en boodschappen gedaan.
Daarna lekker relaxt op onze kamer!

Vanavond wilden we wat gaan eten op Khao San Road, na lang wachten hadden we dan eindelijk een taxi gevonden die ons wegbracht. Khao San Road is de backpackersstraat van Bangkok, heel gezellig en heel goedkoop dus! Daar hebben we wat gegeten.

Nu liggen we al lekker in bed, het onweert al heel de avond. Ik verwacht dat we wel goed zullen slapen na zo’n lange vlucht en een indrukwekkende dag als vandaag!

Tot snel!
( In de tijd dat ik dit stuk schreef, ben ik wel 4 keer gestoken, de muggen kunnen me in ieder geval niet missen! )

  • 27 Oktober 2014 - 16:14

    Anne:

    Succes daar dierenvriend! ;-)

  • 27 Oktober 2014 - 16:21

    Lotte :

    Ik lees al weer dat onze diervriend goed op haar plek is.

  • 27 Oktober 2014 - 16:47

    Marijke:

    Ha Mieke, fijn dat de reis goed is gegaan! En och jee, al die dieren.....ik kan me daar wel iets bij voorstellen! ;-) Is jullie soi langs de rivier die door Bangkok stroomt? En een keer in een tuk tuk is ook een ervaring! Heel veel succes en groeten!

  • 29 Oktober 2014 - 20:37

    Anja :

    Hoi Mieke,

    En wat denk je van die varanen die er zwemmen, ook leuk hoor. Wat leuk om weer te lezen over Bangkok. Wel even een cultuurschokje he, de warmte, de geur, de drukte, de rommel, de stank, de leuke mensen, het verkeer.... Maar na een paar dagen wennen wordt het vooral heel bijzonder. Geniet er heel erg van. En oh ja, daar verkopen ze in alle supermarkten heel goed muggenspul. Wit flesjes met rose dop....merk Sofell muskito repellent lotion.....en blijven smeren!

  • 30 Oktober 2014 - 13:21

    Ome Jos:

    Hoi Mieke,
    Fijn dat de reis goed is verlopen.
    Ik hoop dat alles mag gaan zoals je had gehoopt.
    Ik hou het in de gaten.
    Veel plezier!
    Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 7362

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 19 Januari 2015

Stage Thailand

Landen bezocht: