Tempels, Skybar, Go Gibbon, Stage, Vakantie!!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu Tempels, Skybar, Go Gibbon, Stage, Vakantie!!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu

Tempels, Skybar, Go Gibbon, Stage, Vakantie!!!!

Blijf op de hoogte en volg Mieke

19 December 2014 | Thailand, Bangkok

De laatste weken op stage zijn aangebroken.. Nu komt het eraan dat we alles weer voor ‘de laatste keer’ gaan doen hier. Ik weet nog goed dat ik voor mijn vertrek in Nederland dat ook zo spannend vond, dat het zo dichtbij kwam dat ik zou gaan. Nu merk ik dat hier ook, gelukkig hebben we na deze laatste keer stage nog een drie weken vakantie! We hebben afgelopen week de kleuters en grade 2 lesgegeven. En donderdag heb ik alleen nog een kerstbingo in grade 3 gedaan, omdat Claire Sharon ging ophalen op het vliegveld! De bingo vond ik wel een leuke ervaring om nog te doen met grade 3. De kinderen zijn hetzelfde als in Nederland, heel enthousiast met bingo, zeker als er snoepjes te winnen zijn. Het nadeel hier is dat ze dan in het Thais dingen gaan zeggen tegen elkaar, waar ik niks van versta. Dat vond ik erg lastig. Maar gelukkig ging het wel goed, en heb ik een leuke les kunnen geven!

De rest van de week hebben Claire en ik nog hard gewerkt om alle dingen voor school af te maken. We willen eigenlijk in onze vakantie weken zo min mogelijk doen. Donderdag gaan we voor de laatste keer naar stage en dan hopen we het laatste ook af te ronden.

Maandag heb ik mijn lieve vriendje Tijmen opgehaald op het vliegveld!!! Ik vind het heel erg fijn om hem weer te zien en om eindelijk iemand van thuis te kunnen laten zien wat ik hier allemaal doe. De eerste dag hebben we eigenlijk meteen al super veel gezien en gedaan! We zijn eerst even langs mijn kamer geweest om spullen af te zetten en daarna hebben we de boot gepakt naar een park langs de rivier. Daar kwam een tuktuk langs die ons voor 2 euro heel de middag wilde rondrijden naar alle dingen die we wilden zien. Dat is natuurlijk geen geld, dus dat hebben we gedaan. Langs de Big Buddha, die was echt heel big… daarna een andere mooie tempel en tenslotte nog naar de golden Mount. Die vond ik zelf ook super mooi! ’s Avonds hebben we met Pleun afgesproken bij een skybar. Pleun ken ik van vroeger, die woont bij ons in de straat thuis. We hebben genoten van het prachtige uitzicht en lekker wat gedronken!

Dinsdag wilden Tijmen en ik naar Grand Palace, ook al zo ontzettend groot en mooi! Daarna zijn we al snel door gelopen naar een parkje en een lekker drankje gedronken op Khao San Road. Woensdag hebben we eigenlijk heel de middag in het lumphini park gelegen met Claire en Sharon! Lekker een middagje gerelaxt en niks gedaan.

En donderdag was dan toch echt al weer de laatste stagedag! Oeeh wat gaat het allemaal snel! We hebben samen lessen gegeven in grade 3. We hebben niet echt afscheid genomen van de kinderen, omdat we ook niet echt een band hebben kunnen opbouwen met de kinderen. We hebben de kinderen steeds maar 20 minuten in de week les kunnen geven. Dat is veel te weinig om echt iets te kunnen opbouwen, heel anders dan de stages die we in Nederland gehad hebben! Maar toch hebben we ontzettend veel geleerd en veel kunnen doen hier op stage. Wat een super ervaring hebben wij mogen meemaken. Een die ik altijd mee zal nemen!

Vandaag was dan dus de officiële eerste vakantie dag! Tijmen en ik hebben de dag doorgebracht in Chon Buri. Een uurtje rijden vanaf Bangkok. Een enorme dierentuin waar we giraffe hebben gevoerd! Na de diertuin zijn we doorgereden naar de jungle waar flight of the gibbons was. We hebben daar een parcours door de bomen gedaan! Heel erg leuk en iets dat ik altijd al wilde doen!

Morgen vertrekken Tijmen en ik naar Koh Chang. Een eilandje dat ongeveer 5 uur vanaf Bangkok is rijden. We vertrekken al vroeg en hopen dat we de laatste boot halen naar het eiland. Dat wordt nog spannend dus! Haha We gaan lekker genieten van een weekje vakantie met z’n tweeën! Met de kerstdagen zijn we weer terug in Bangkok en dan hebben we een luxe hotel geboekt waar we lekker samen kerst kunnen vieren!

Tot snel weer! Fijne feestdagen allemaal!!

  • 20 December 2014 - 14:23

    Jack:

    Hoi Mieke,

    ook weer fijn dat het erop zit daar in Bangkok.
    Wel erg kort lesgeven zeg! Heb je geen muziekles kunnen geven? Muziek is internationaal hè.
    Maar geniet maar lekker met Tijmen op je eilandje en met kerst in het hotel.
    Ik ga je over een week of 8 zien!
    Fijne feestdagen (??) en een goed en gezond begin van 2015.

  • 23 December 2014 - 16:41

    Ome Jos:

    Hoi Mieke,

    Wat heb jij daar een zwaar leven zeg.
    Ik hoop dat je nog kunt wennen als je weer thuis bent en het gras moet maaien en de oorharen van je vader moet knippen.
    Je geniet er in ieder geval met volle teugen van en dat is mooi en leuk om te lezen.
    Fijne kerstdagen met mooie zomertemperaturen (lijkt me best gek).
    Groeten en tot lezens.

    Ome Jos

  • 27 December 2014 - 05:13

    Mieke Van Heijst:

    Hoi Jack,
    In totaal hebben we 7 weken stage gelopen. Daarvan hebben we op de maandagen en donderdagen lesgegeven en af en toe op de vrijdag. De dinsdag donderdag en vrijdag hebben we veel aan school gewerkt en nieuwe producten gemaakt voor school! We hebben iedere maandag de kleuters les gegeven en daarin hebben we heel wat af gezongen en nieuwe liedjes geleerd! Dat is een makkelijke manier voor de kleuters op te leren.
    Nu gaan we genieten van 3 weken vakantie en over 7 weken ben ik inderdaad alweer op de Olof Palme te vinden! Ik heb super veel zin om weer even terug te zijn en aan de minor te beginnen!
    Groetjes en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 7331

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 19 Januari 2015

Stage Thailand

Landen bezocht: