Week 5 zit er al weer op! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu Week 5 zit er al weer op! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu

Week 5 zit er al weer op!

Blijf op de hoogte en volg Mieke

29 November 2014 | Thailand, Bangkok

Deze week is een beetje het besef gekomen hoe snel de tijd eigenlijk gaat hier… We zijn hier nu 5 weken. Loop nog 3 weken stage en dan 4 weken vakantie….. De weken stage staan ook helemaal vol gepland met allemaal dingen die we nog willen doen en uitvoeren in de lessen. Dat gaat voorbij vliegen ben ik bang. Gelukkig kan ik wel genieten van alle dingen die we hier doen en meemaken. Dat vind ik ook wel belangrijk.

Op stage hebben we deze week vooral hard gewerkt om dingen voor school af te maken. Daarnaast hebben we ook weer lessen mogen geven. Samen met drie Thaise studenten heb ik voor grade 1 (groep 3) een soort alfabet speurtocht door de school opgezet. De kinderen zijn bezig met het alfabet en deze opdracht was bedoeld om de letterherkenning te verbeteren. Bij letters die de kinderen lastig vinden, hadden we een opdracht bedacht. Het resultaat was dat door de school overal de letters van het alfabet hingen in verschillende kleuren en dat er overal groepjes liepen(lees: rennen), opzoek naar de letters van het alfabet. Het was onze taak om allemaal een groepje voor onze rekening te nemen en die bij elkaar houden en zorgen dat ze de opdrachten uitvoeren en de letters herkennen. En dat alles in het Engels uiteraard, wat me tot nu toe steeds beter afgaat. Ik vond het ontzettend leuk om een keer op deze manier les te geven en met de kinderen bezig te zijn. Gelukkig vonden de kinderen het zelf ook leuk!

Vrijdag heeft Claire haar vriend Sam opgehaald op het vliegveld! Die blijft tot volgende week zondag hier! Dit weekend gaan we de toerist uithangen in Bangkok en eindelijk hebben we een tempel gezien, dat hadden we nog steeds niet gedaan…. We zijn met de boot naar Wat Pho geweest. Die tempel staat bekend om de grote liggende boedha. Nou ik kan jullie nu vertellen dat die boedha ook echt heeeel erg groot is. Ik heb er foto’s van, maar ik ben bang dat daar de grootte niet goed op te zien is. Maar geloof me, hij is groot. Daarna hebben we lekker wat gegeten in Siam.
Aan het eten zijn we redelijk goed gewend! Het pittige blijft pittig, maar er zijn veel dingen die erg lekker zijn! Pad Thai bijvoorbeeld is een typisch Thais gerecht en erg lekker! (als het niet te pittig is)

Vanavond gaan we een drankje en dansje doen op Khao San en morgen weer naar de Chatuchak weekend market!
Maandag vertrekken Claire en Sam naar Koh Samet voor een kleine vakantie! Dat betekend dat ik deze week alleen op stage ben en dus mag proberen om met heel de klas activiteiten te doen! Daar heb ik zin in en ik ben benieuwd hoe dat gaat! Vrijdag is het hier ook een feestdag! Helaas neemt Sinterklaas niet de moeite om hier langs te komen, maar wel viert de koning zijn verjaardag!

Tot volgende keer weer,
Liefs Mieke

  • 29 November 2014 - 16:33

    Marjke:

    Ha Mieke,
    Ja, de weken vliegen voorbij! Fijn dat je Engels steeds beter gaat worden! Mooi dat de kinderen zo enthousiast waren over je letterspeurtocht. En de grote Boeddha: is dat die liggende? Super groot is die he! Bangkok heeft volop mooie gebouwen om te gaan bekijken. Was je ook al bij die grote tempel aan de rivier? Zeker ook de moeite waard. En komende week alleen op stage, zal even wennen zijn, maar zeker ook fijn, ben benieuwd of je nog coop gaat doen. En vrijdag hebben wij Sint en jij het feest van koning Bhumibol, dat zal wat zijn want hij is heel geliefd bij de Thai! Veel plezier en succes komende week! Groeten weer!!

  • 29 November 2014 - 18:03

    Jack:

    Hoi Mieke,

    ben benieuwd of die koning zijn verjaardag wel haat!!

    Is de stagebegeleiding beter dan op de Olof Palme en Duinsprong bij elkaar?? Hihi.

    Veel succes in je eentje aldaar.
    Komt jouw vriend ook nog langs?

    Veel groeten uit het koude NL.!!

    Jack

  • 01 December 2014 - 15:08

    Mieke Van Heijst:

    Hoi Marijke en Jack,

    Leuk dat jullie me zo volgen via de blogs!! De begeleiding is hier goed, ik zou jullie allebei graag uitnodigen om te komen kijken hoe het is ;) haha! Maar ik kijk er ook zeker naar uit om weer op de olof palme en duinsprong te komen!
    Het coöperatieve komt in bijna elke les terug die we geven! Vandaag heb ik bij een grade 2 een combi gedaan van mix en koppel en tweetal vergelijk. Erg spannend,omdat ze dat soort dingen niet gewend zijn om te doen, maar het ging best goed gelukkig!

    De koning is hier zeker geliefd, iedereen en alles was vandaag al in het geel(kleur van de koning), dus het is volgens mij de hele week feest! En of hij het haalt.... hij ligt al jaren in het ziekenhuis dus ik verwacht dat hij dit stukkie ook nog wel volhoudt!
    Jazeker komt mijn vriend ook nog! Over twee weken kan ik hem hier alles laten zien, daar kijk ik ook ontzettend naar uit!

    Groetjes weer!

  • 03 December 2014 - 11:49

    Ome Jos:

    Hoi Mieke,

    Als je Thaise loempia's mee brengt dan doe ook maar meteen een portie Pad Thai.
    Welk nummer zou dat zijn op de menukaart van Hong Kong City?

    Fijn om weer je over je avonturen te lezen.
    Zo te lezen heb je het nog steeds prima naar je zin.
    Geniet er van en laat ons maar lekker in de kou zitten.
    Ik heb gehoord van de Sint dat hij ondanks je afwezigheid toch iets voor je achter laat in de Gasthuisstraat.

    Groeten weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 7322

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 19 Januari 2015

Stage Thailand

Landen bezocht: