Blog aan groep 4c - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu Blog aan groep 4c - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu

Blog aan groep 4c

Blijf op de hoogte en volg Mieke

18 November 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!
Hier is weer een nieuw blog. Juffrouw Ellie vertelde me dat jullie heel erg benieuwd zijn hoe het er hier op school uit ziet en wat de kinderen allemaal doen. Dat zal ik in deze blog vertellen. Ik geef hier niet zoals in Nederland aan één klas les, maar wel aan zeven verschillende klassen! Ik geef de kinderen alleen Engelse les, dus ik ben vaak maar een half uurtje in de klas en dan ga ik naar de volgende klas. Eigenlijk net zoals juffrouw Babette! Die is ook in andere klassen om daar lessen te geven. Dat doe ik hier ook.

Iris van Cromvoirt, Niek en Niels vroegen zich af hoe de werkjes zijn hier op school. Omdat ik alleen de Engelse lessen geef, weet ik alleen hoe de werkjes eruit zien van de Engelse lessen. De kinderen krijgen elke les een werkblad om te maken. Als dat klaar is, ga ik een opdracht doen met de kinderen. Ik probeer de kinderen dingen te leren die jullie in Nederland al kennen! Zoals: zoek de valse, mix en koppel, mindmap. Dat vinden ze erg leuk om te doen!

De vraag van Sophie had te maken met de school. Sophie was benieuwd hoe de kinderen in de klas zitten.
Op de foto’s zie je de kinderen in de klas zitten. Per klas verschilt het een beetje hoe ze zitten. Bij de kleuterklassen zitten ze net als in Nederland in een kring of in groepjes. In de hogere klassen zitten ze in rijen. Soms met z’n tweeën naast elkaar, soms met 3 en soms wel met 6! Wanneer we een werkje met de kinderen moeten gaan maken, moeten we soms op de gang op de grond werken! Dat zie je ook op de foto.

Lars vroeg zich af of ze hier ook een bord hebben in de klas. Ik heb gezien dat het bord bijna hetzelfde is als in Nederland. Ze hebben een whiteboard waar ze dingen op kunnen schrijven en ze hebben een beamer waar de juffrouw dingen kan laten zien op het bord!

Dylan vroeg in het vorige blog hoe het schoolgebouw eruit ziet. Daar heb ik nog geen goede foto’s van kunnen maken, maar de volgende keer staan ze erbij!

Tot volgende week weer!!
p.s. Hebben jullie al lange broeken aan en dikke truien? Hier is het 30 graden!!

  • 03 December 2014 - 14:46

    Ellie:

    Hoi juf Mieke,

    Ik zie aan de foto's dat je daar je draai als juf ook al weer aardig gevonden hebt.
    Wat vliegt de tijd!
    Vorige week geen tijd gehad om de blog te bekijken i.v.m maandviering en sintperikelen.
    Nu weer wel een gaatje gevonden.
    We vonden de foto"s leuk.
    Kinderen zeiden , dat het er niet zo arm uit ziet.
    Het is deze week voor het eerst echt koud hier. , ongeveer 0 graden.
    Morgen komt Sint aan op school!
    De kinderen wisten al dat Sint alleen in Nederland komt. Ze vragen zich af of ze wel andere feesten vieren, zoals kerst en carnaval.
    Ook willen ze weten of ze dan ook tablets hebben in de klas.
    We hopen nog een keer van je te horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7325

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 19 Januari 2015

Stage Thailand

Landen bezocht: