Blog van een twintiger!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu Blog van een twintiger!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu

Blog van een twintiger!!

Blijf op de hoogte en volg Mieke

14 November 2014 | Thailand, Bangkok

Week 3

Zondag zijn we naar Thai Boks wedstrijden gaan kijken. Claire en ik hadden een iets andere voorstelling erbij dan het daadwerkelijk was. Wij gingen ervan uit dat we lekker konden zitten en naar een wedstrijd kijken waarin ze elkaar even alle hoeken zouden laten zien. Het eerste was dat we niet meteen konden zitten.. We kwamen tussen vooral Thaise fanatieke supporters te staan. Thaise mensen lijken altijd zo klein, maar daar waren ze ineens zo groot dat ik er niet overheen kon kijken.. Na 3 wedstrijden kwamen er plekjes vrij op de bank en we rustig de andere wedstrijden kijken.
Daarna zijn we naar de Chatuchak weekend market geweest in Mo Chit. Zeker de moeite waard om hier een keer heen te gaan! Super veel winkeltjes waar ze echt vanalles verkopen! Iets om zeker nog een keer terug te gaan dus.

Maandag zijn we dan eindelijk begonnen met lesgeven! Super ervaring. De eerste keer gaat natuurlijk niet vlekkeloos, de kinderen verstaan maar beperkt Engels en hebben iets andere regels dan wij in Nederland kennen.. ik heb de kinderen geprobeerd een spel aan te leren maaaaar dat was nog best lastig haha. Op de foto zie je hoe ze de polonaise achter mij aan lopen en bewegingen na doen. Heel leuk natuurlijk, maar het was de bedoeling dat ze vrij door het lokaal liepen in plaats van in een rijtje achter mij aan…. Geeft niks, het is de eerste keer! Voor de volgende keren hebben we van Rianne liedjes en spelletjes gehad die de kinderen al kennen, een stuk makkelijker dus!

Sinds woensdag ben ik geen tiener meer! Een verjaardag op een bijzondere manier. Heel erg warm en aan de andere kant van de wereld! Claire en ik hadden het leuke idee om te shoppen! Na een uur shoppen, passen, nog meer zoeken, passen, hadden we uiteindelijk allebei veel leuke kleren! Bleek dat je alleen met creditcard of contant geld kan betalen….. zoveel hadden we natuurlijk niet bij.. na een baal moment hebben we maar besloten dat we het weekend terug gaan, ook geen straf om nog een keer te shoppen! En dan hopelijk wel dingen kopen!
’s Avonds hadden we met Jesse afgesproken bij Siam en zijn we naar MKB center gegaan om lekker te eten! Er zijn hier echt superveel van die mega grote winkelcentra waar ze echt alles hebben! Na een uur zoeken hadden we een sushi restaurant gevonden waar we onbeperkt konden eten!! Dat hebben we geweten.. we hadden genoeg gegeten voor 3 dagen.

Donderdag hebben we weer les mogen geven! Na wat miscommunicatie met onze begeleidster hebben we uiteindelijk 3 keer onze activiteit mogen uitvoeren in 3 verschillende grade 3. We willen hier een klein onderzoekje doen waarin we gaan kijken of we coöperatieve werkvormen kunnen inzetten hier. Dat hebben we gisteren dus uitgeprobeerd met de vorm: zoek de valse. De kinderen snapten meteen wat ze moesten doen en vonden het erg leuk om op deze manier te oefenen! Ook het uitleggen in het Engels gaat beter dan verwacht! Gewoon proberen en met een beetje gebaren en voorbeelden snappen de kinderen vaak al wat je bedoelt!

Vrijdag hebben we geen lessen hoeven geven. Na hard werken zijn we ’s avonds weer gaan shoppen en hebben nu wel kleren gekocht!! En lekker gegeten!
Dit weekend hopen we eindelijk een zwembad te vinden waar we kunnen zwemmen. We hebben een paar opties dus dat moet lukken!

Tot volgende keer weer!!

• 16 November 2014 - 12:19

Jack:

Hoi twintiger,
    van harte gefeliciteerd en dat je ook maar dertiger, veertiger, vijftiger, zestiger, zeventiger, tachtiger en negentiger mag worden en dan zien we wel weer verder..
    Het is weer een mooi verhaal geworden.
    Veel succes verder met je stage aldaar!!
    Groeten,
    Jack

• 19 November 2014 - 15:13

Ome Jos:

Hoi Mieke,

Fijn om te lezen dat je het prima naar je zin hebt.
    Is de sushi daar beter als in De Kets?
    Geniet er nog van.
    Neem je een paar Thaise loempia's voor ons mee?
    Groeten uit Den Bosch van ome Jos

• 21 November 2014 - 09:54

Marijke:

Proficiat nog met je twintigste verjaardag! Fijn dat de sushi zo lekker smaakte! K kan me daar wel iets bij voorstellen! En dat shoppen gaat ook wel in orde komen. En dat de kinderen achter je aan liepen in de polonaise kan ik me zo voorstellen, ze zijn het vrij rondlopen vast niet gewend. Ik lees het vervolg wel weer!
    Hartelijke groet!