De eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Heijst - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Mieke

02 November 2014 | Thailand, Bangkok

Op vakantie naar Pattaya (vraag me niet hoe je het uitspreekt, alles wat je probeert verstaan ze hier niet haha)

Dinsdag hebben we bedacht dat we het eigenlijk wel lekker zouden vinden om heel even relaxt bij te komen van alle eerste indrukken. Dus hebben we een hotel geboekt in Pattaya. Maar hoe we daar kwamen...
We hadden zelf uitgevonden dat we via de taxiboot bij de skytrain komen en met de skytrain bij het busstation, dus dat ging lekker vlotjes! (Achteraf bleek dat er een veel kortere manier is om daar te komen, maar dat is voor de volgende keer) De opstapplaats bleek ook nog eens verhuisd te zijn dus (na nog een dik half uur lopen) hadden we het gevonden. Daar bleek dat niemand verstond waar we heen wilden en iedereen wees een andere kant op. Tot we bij meneer de regelaar kwamen die ons even naar een busje hielp. Uiteindelijk gingen we op weg met 12 mensen en een kip. Na 3 uur in het busje werden we afgezet bij de motortaxi. Daar legden we met handen en voeten uit waar we heen wilden. Toen hij het eindelijk snapte, bleek dat de naam van ons hotel op zijn motorhesje stond wat hij aanhad… het had zo makkelijk kunnen zijn…..

’s Avonds op de boulevard in Pattaya kregen we opnieuw een soort cultuurshock. Op de boulevard staan honderden meisjes zich mooi te maken voor vaak buitenlandse mannen die hun voor een avond betalen om met hen mee te gaan. Heel erg apart en indrukwekkend om te zien. Gek genoeg voelden Claire en ik ons helemaal niet onveilig.

De volgende dag hebben we heerlijk op het strand gelegen en lekker even niks gedaan! Daar zijn we lekker bijgekomen van alle indrukken van de eerste dagen.

Vrijdag 31 oktober zijn Claire en ik terug gekomen uit Pattaya. De terug reis ging gelukkig een stuk soepeler dan de heenreis. ’s Avonds toen we met Rianne (onze stagebegeleidster) gingen eten, bleek ook dat onze zo mooi uitgestippelde, perfecte route de meest onhandige en verre route is. Dat geeft allemaal niks, we hebben het wel zelf uitgevonden en dat vind ik eigenlijk wel super gaaf! Dat is ook eigenlijk wat we iedere dag doen. We kijken wat we graag willen doen, waar we zin in hebben en dan gaan we uitzoeken hoe we dat gaan doen. We zien vanzelf wel of het lukt of niet.
Dat is net iets anders dan ik soms in Nederland gewend ben. Ik vind het fijn als alles van te voren goed is geregeld en het liefst nog dat ik precies weet wat er gaat gebeuren. Hier probeer ik juist dingen los te laten en het maar gewoon te proberen als ik iets wil zonder er eerst heel lang over na te denken. Tot nu toe bevalt dat goed, haha.

Rianne heeft ons in het kort verteld hoe onze weken op stage eruit gaan zien. We kunnen ons er nu vaag een beeld bij vormen. Volgende week zal ik alles uitgebreid vertellen! Dan hebben we een week meegelopen met Rianne en alles gezien. Dan heb ik er zelf ook een beter beeld bij wat het allemaal is en inhoud.

Voor de eerste stagedag morgen, hebben Claire en ik een kleine presentatie moeten voorbereiden over onszelf. Wij gaan ons dan voorstellen aan de thaise studenten die hier de pabo volgen, maar zij gaan zich ook aan ons voorstellen! Ik ben heel erg benieuwd. Aan het eind van deze week horen jullie vast meer over de stage!

Iets waar ik erg trots op ben: Zoals jullie op de foto kunnen zien zijn we ook al in de dierentuin geweest! Deze echte dierenvriend heeft een grote angst overwonnen en is met een echte slang op de foto geweest! Ook ben ik al niet meer bang voor de beesten hier op de gang en soms in mijn kamer!

Groetjes!


  • 03 November 2014 - 10:35

    Tijmen:

    Gehe klinkt goed!!
    Succes met je presentatie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mieke

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 7321

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 19 Januari 2015

Stage Thailand

Landen bezocht: